Návrat k výrazu ktorá bola kedysi Máriou v modlitbe Matky všetkých národov
1.- Výzva k poslušnosti Matke všetkých národov v jej v posolstvách prostredníctvom Idy Peerdemanovej z Amsterdamu
11. február 1951: Potom Žena povedala: „Modli sa pred krížom: Pane Ježišu Kriste, Syn Otca, zošli teraz na zem svojho Ducha. Daj nech Duch Svätý prebýva v srdciach všetkých národov, aby boli uchránené od skazy, nešťastia a vojny. Kiež by Matka [Pani] všetkých národov, ktorá bola kedysi Máriou, bola našou Orodovnicou. Amen.“
28. marec 1951: „Takto je to všetko dobré… Syn vyžaduje poslušnosť. Jeho vôľa musí byť prevedená… Takto to musí byť rozširované. Na texte predhovorenej modlitby «Pane Ježišu Kriste…» nesmie byť nič zmenené. «Ktorá bola kedysi Máriou…» – to zostane tak. …Opatrnosť je dobrá, ale Syn ma posiela k tebe, aby uskutočnil to, čo je jeho vôľa.“
6. apríl 1952: „Dobre počúvaj a odovzdaj, čo ti poviem. Odovzdaj teológom, že kvôli zmene modlitby nie som spokojná. «Kiežby Matka [Pani] všetkých národov, ktorá bola kedysi Máriou, bola našou Orodovnicou [Obhajkyňou]!» To nech tak ostane! …Ona bola Máriou – služobnicou Pána. Teraz chce byť Žena všetkých národov.“
2. júl 1951: „Ktorá bola kedysi Máriou, znamená: mnohí poznali Máriu ako Máriu (ktorá žila kedysi ako Mária medzi nami). Teraz ale chcem v tomto časovom úseku, ktorý prichádza, byť Ženou všetkých národov, to chápe každý.“
2.- Prečo sa modliť s výrazom „ktorá bola kedysi Máriou“?
Ako je známe, výraz „ktorá bola kedysi Máriou“ sa nahradil výrazom „preblahoslavená Panna Mária“, síce možno zrozumiteľnejším, ale nie v súlade s vôľou Panny Márie. Môžeme si položiť otázku, prečo Panna Mária nie je spokojná kvôli zmene modlitby? Ona vie, prečo to tak nadiktovala. Sila tejto modlitby spočíva totiž osobitne vo výraze „ktorá bola kedysi Máriou.“ Týmto výrazom chcela dať Panna Mária rozhodujúcu účinnosť modlitbe v dosiahnutí víťazstva jej Nepoškvrneného Srdca. Diabol dobre vie, že práve tento výraz potrebuje z modlitby odstrániť, lebo ohlasuje jeho definitívnu porážku. Výraz „Preblahoslavená Panna Mária“ nie je výslovne ten, ktorý mu mliaždi hlavu, ale výraz „ktorá bola kedysi Máriou“ áno. Prečo? Nuž lebo vie, že ak bude Panna Mária v Cirkvi uctievaná bežným spôsobom „iba“ ako preblahoslavená Panna Mária, tak to ho ešte definitívne neničí. Ale ak bude v Cirkvi uctievaná tak ako v nebi, čiže v plnej pravde o Nej, to zn. aj ako Prostrednica všetkých milostí, Spoluvykupiteľka a Obhajkyňa (Orodovnica), potom to znamená jeho koniec. Výraz „ktorá bola kedysi Máriou“ vyjadruje obrovský nepomer medzi úctou k Márii na zemi a úctou ku Kráľovnej anjelov i vesmíru, čiže posun k takej oslňujúcej sláve Božej Matky v nebi, ktorá bude pre Satana neznesiteľná. Akonáhle sa v Cirkvi prijme a vyhlási piata mariánska dogma, jas Ducha svetla tejto plnej pravdy o Márii navždy zmetie temné bytosti padlých anjelov zo zeme a skrze rozkaz sv. Michala naveky ich nenávratne vženie do pekelnej priepasti. Výraz „ktorá bola kedysi Máriou“ v každej modlitbe Matky všetkých národov je ako záblesk pravdy, ktorej svetlo mu čoraz viac berie jeho teritórium. Preto tak nenávidí túto modlitbu a cez niektorých vplyvných v Cirkvi (zrejme netušiacich o čo ide) sa snaží zničiť posolstvo i originálnu modlitbu, ktorú on neznesie. Ak sa ju modlíme bez uvedeného výrazu, čiže bez toho, ako to nadiktovala Panna Mária, modlitba nemá takú účinnosť a je bežnou modlitbou iba s veľmi vzdialeným dosahom na zmietnutie satana zo scény sveta. Ak sa ju však modlíme v poslušnosti, ako nás ju naučila Ona, potom táto modlitba je z titulu prísľubu Matky všetkých národov obrovskou silou v duchovnom svete a smeruje k definitívnemu cieľu víťazstva Máriinho Nepoškvrneného Srdca. Táto modlitba v jej originálnom znení priťahuje mocné pôsobenie Ducha Svätého, ktorý vovedie Cirkev k ukotveniu sa o Mariánsky stĺp v rozbúrenom mori podľa vízie don Bosca, prostredníctvom vymodlenej (touto konkrétnou originálnou modlitbou) milosti piatej mariánskej dogmy. O ukotvenie aj o druhý, eucharistický stĺp, sa usilujme v Cirkvi modlitbami a praktizovaním prijímania Eucharistie na kolenách a do úst, ako aj snahou Božieho ľudu o praktizovanie takmer neustálej adorácie Sviatosti Oltárnej.
3.- Biblický dôvod k používaniu výrazu „ktorá bola…“
Jednou z odpovedí, prečo Panna Mária nástojila na tom, aby sa výraz „ktorá bola kedysi Máriou“ nemenil, nachádzame v Biblii v Novom zákone, v knihe Zjavenia apoštola Jána, v prvých kapitolách. Tam je uvedené, že človek v nebi dostane minimálne 3 nové mená, čiže ako bol niekto kedysi na zemi napr. Jankom alebo Jankou, tak teraz v nebi jer niekým, kto má (minimálne) 3 nové mená. To platí aj o Panne Márii. A navyše je tam jasne spomenuté, že sa to týka tých, ktorí zvíťazili. Výraz „ktorá bola kedysi Máriou“ teda zvestuje a zjavuje, že Panna Mária je jasnou víťazkou, že zvíťazila nad satanom i smrťou, a že sedí s Kristom po pravici na Božom tróne ako víťazná Kráľovná. Čiže aj ona má minimálne svoje 3 nové mená, ktoré trojdogma – čiže piata mariánska dogma – aj naznačuje!
Zjv 2,17: Kto má uši, nech počúva, čo Duch hovorí cirkvám: Tomu, kto zvíťazí, dám zo skrytej manny a dám mu biely kamienok a na kamienku napísané nové meno, ktoré nepozná nik, iba ten, kto ho dostane.
Zjv 3,12: Toho, kto zvíťazí, urobím stĺpom v chráme svojho Boha a už viac nevyjde von. A napíšem naň meno svojho Boha a meno mesta svojho Boha, nového Jeruzalema, ktorý zostupuje z neba od môjho Otca, aj svoje nové meno.
3.- Kým je teraz Mária v nebi, keď dakedy bola „iba“ Máriou?
Výraz „ktorá bola kedysi Máriou“ spôsobuje určité napätie otázky: kým je Panna Mária, keď dakedy bola (iba) Máriou? Mária v nebi už naozaj nie je iba pozemsky poznanou Máriou. Ona je tá, „ktorá bola kedysi Máriou“, čiže ktorá bola považovaná iba – hoci toto samozrejme tiež nie je „málo“ – za Máriu, Ježišovu Matku, a neskôr i za Matku učeníka Jána a poťažne našu. Avšak ak bola kedysi Máriou, teraz v nebi je už takou vznešenou bytosťou, že tu na zemi sa o tom ešte vtedy kedysi nevedelo a neverilo! Veď Panna Mária v nebi je už vznešenou Kráľovnou vesmíru, Kráľovnou neba a zeme, Kráľovnou anjelov a všetkých svätých. Celé Loretánske litánie hovoria o tom, kým je už teraz v nebi Tá, ktorá bola kedysi vnímaná ako Mária z Nazareta. To je naozaj obrovský nepomer jej slávy a úcty k nej, ktorá je Kráľovnou vesmíru Kráľovnou neba a zeme, Prostrednicou všetkých milostí, Spoluvykupiteľkou a Obhajkyňou s mocným príhovorom, za akú „vtedy kedysi“ – počas jej pozemského života – považovaná ešte nebola(!). Mária tu na zemi ešte totiž nebola uctievaná v jej vzťahu k trom Božským osobám ako Svätyňa a Príbytok Najsvätejšej Trojice, ako Tá, ktorá v nebi ako kryštálová váza je svätostánkom pre Boha Otca, Prameňa všetkých milostí, a tým pádom ako Prostrednica všetkých milostí; ako Tá, ktorá je jedno so Synom Vykupiteľom ako Spoluvykupiteľka; a ako Tá, ktorá je jedno s Duchom Svätým, Obhajcom ako orodujúca Obhajkyňa Božieho ľudu v boji proti Žalobcovi.
4.- Ďalšie posolstvá Matky (Pani) všetkých národov týkajúce sa modlitby
1. apríl 1951: „Tak ako snehové vločky poletujú nad svetom a padajú na zem ako hrubá vrstva, tak sa modlitba a obraz rozšíri po celom svete a vnikne do sŕdc všetkých národov. Tak, ako sa sneh roztápa v zemi, tak príde plod, Duch, do sŕdc všetkých ľudí, ktorí budú denne odbavovať túto modlitbu. Prosia totiž, aby Duch Svätý prišiel na zem.“
15. apríl 1951: „Ľudia, ktorí príjmu modlitbu, by mali dať sľub modliť sa ju každý deň. Nemôžeš posúdiť, akú veľkú hodnotu to má. Nevieš, čo prinesie budúcnosť.“
31. máj 1951: „Postaraj sa, aby bola modlitba, v ktorej sa krátko a mocne prosí o zoslanie Svätého a pravého Ducha, čo najrýchlejšie rozšírená… Dávam prísľub, že všetkým, ktorí sa modlia pred obrazom a budú uctievať Máriu ako Ženu všetkých národov, bude daná milosť pre dušu i telo, podľa miery, ako chce Syn.“
31. december 1951: „Táto modlitba je daná pre spásu sveta. Táto modlitba slúži na obrátenie sveta. Hovorte túto modlitbu pri všetkom, čo robíte. V kostoloch a cez vaše moderné prostriedky nech je táto modlitba rozširovaná. Ľudia nech sa naučia Ženu všetkých národov, ktorá bola kedysi Máriou, prosiť ako Orodovnicu, aby bol svet oslobodený od skazy, nešťastia a vojny.“
8. december 1952: „Modlitba zotrvá až do konca… Modlitba, ktorú dala Mária ako „Žena všetkých národov“, má byť modlená vo všetkých kostoloch….Použite na to svoje moderné prostriedky. Proste o schválenie a bude vám dané.“
10. máj 1953: „Popros Svätého otca, aby sa modlil túto modlitbu, ktorá Mária ako Spoluvykupiteľka, Prostrednica a Orodovnica dala svetu pod titulom „Žena všetkých národov“, a aby sa ju predmodlieval národom. Povedz mu: Apoštol Pána Ježiša Krista, uč tvoje národy túto jednoduchú, ale tak zmysluplnú modlitbu. Je to Mária, Žena všetkých národov, čo ťa o to prosí. Ty si pastier Cirkvi nášho Pána Ježiša Krista. Pas svoje ovce! Vedz, že nad svetom visia veľké nebezpečenstvá. Teraz prišiel ten čas, kedy máš hovoriť o Márii ako o Spoluvykupiteľke, Prostrednici a Orodovnici. A pod titulom Žena všetkých národov. Prečo si to Mária praje od teba? Pretože je poslaná od jej Pána a Stvoriteľa, aby svet zachránila pod týmto titulom a cez túto modlitbu od veľkej svetovej katastrofy. Vieš, že Mária chce prísť ako Žena všetkých národov. 31. máj 1955: „Rodičia, učte svoje deti túto modlitbu.“